یزدفردا: مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب گفت: با توجه به افزایش موارد مشکوک و قطعی سرخک در جنوب و جنوب شرق کشور، اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است.

به گزارش یزدفردا: دکتر احسان باقری از افزایش موارد مشکوک و قطعی سرخک در برخی از مناطق کشور ابراز نگرانی کرد که برای پیشگیری از شیوع آن در منطقه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد مشکوک و قطعی سرخک در جنوب و جنوب شرق کشور، کمیته تخصصی سرخک در سطح وزارت بهداشت تصمیم به افزودن نوبت صفر سرخک در شش ماهگی در برنامه واکسیناسیون کودکان زیر شش سال گرفته است.

وی افزایش قابل ملاحظه و طغیان بیماری سرخک در کشورهای همسایه را یک هشدار دانست که با تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر با این تهدید مقابله خواهد شد. 

باقری سرخک را نوعی بیماری عفونی ویروسی تنفسی دانست که قابلیت واگیری ۱۰۰ درصدی دارد و افزود: مهمترین علائم سرخک، تب و بثورات پوستی است و بر اساس برنامه جدید همه کودکانی که به سن شش ماهگی می‌رسند، علاوه بر واکسن‌های شش ماهگی، واکسن نوبت صفر سرخک را نیز دریافت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب بر تزریق نوبت‌های دوم و سوم سرخک به ترتیب در ١٢ ماهگی و ١٨ ماهگی به گروه‌های هدف تاکید کرد. 

وی از والدین و خانواده‌ها خواست به منظور اطمینان از ایمنی کامل کودکان خود در برابر بیماری خطرناک سرخک همکاری کنند و گفت: خانواده‌ها و والدین به همراه کودکان شش تا ۱۱ ماهه خود به منظور دریافت دوز صفر به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا